17 Eylül 2015 Perşembe

Otomobil Sahibi Olmanın Yıllık Maliyeti


Merhaba
Size bir otomobil sahibi olmanın ekonomik yükünü anlatmak istiyorum. Bu iş için elimdeki canlı örnek Ailemizin Hyundai Accent Era'sı. Esasen kuzenime ait olan bu aracı, kuzenimin iş yoğunluğundan dolayı tüm işlemleriyle ben ilgileniyorum.


2012 Hyundai Accent Era 1.4 A/T 2015 Nisan ayında 32000 tl fiyat ile satın alındı. Satın alındığında henuz 35000 km de idi. Araç şu an 41000 km de. 

Aracın 1 yıllık masrafları 

Kasko : 1400 tl
Trafik sigortası : 400 tl
Aracın yıllık MTV ücreti : 945 tl
Arabanın yıllık bakım ücreti : 550 tl
Toplam : 3295 tl

Bu durumda arabanın sadece el freni cekili kapıda yatarken 275 tl aylık masrafı vardır. 

Arac ile yapılan 6000 km için ödenen yakıt masrafı ise 100 km de 8 litreden, 480 litre benzindir.

Bununda bu günkü 4,6 liradan çarpılınca 2200 tl benzin masrafı çıkmaktadır. 

Bu arabanın ilk 6 ayında 6000 km yapıldı. Tahminen sene sonuna kadar 6000 km daha yapılacaktır.

12000 km üzerinden hesaplandığında 4400 tl yakıt masrafı çıkacaktır. 

4400 tl yakıt masrafı ve 3295 tl diğer masrafları ile 7695 tl bir masraf yıllık butcenize binecektir. 

Araba almayıpda kiralamak istediğinizde  3295 tl ile 33 günlüğüne bir adet Ford Fiesta Dizel kiralayabilir. 4400 tl yakıt masrafını ona yaparsanız 25000 km yol yapabilirsiniz. 



Bölüm 3 : Fiat Grande Punto 1.4L Dualogic İle Bozcaada Seyahati Geri Dönüş.

Merhaba
Tam 32 saat süren (yol dahil) Bozcaada seyahatimin geri dönüş kısmında kaleme almadan olmazdı. Baya bir gecikti bu yazı. Anlatacak fazla bişey kalmadığı ve hatırlamakta güçlük çektiğim için yazamadım. Bu nedenle resimlere bakarak o anları hatırlamaya çalışıyorum.  Geri dönüş sıkıştırılmış olduğu için, yeterince de uyuyamadığından beni için tam bir kaos ortamında geçti. Geri dönüş yolunda  Silivri yakınlarında trafige girdikten sonra ciddi bir uyku bastırdı. Arabayı teslim etmekte yaşadığım gecikmede üstüne tuz biber olunca zorlandım.

Önce Bozcaada sabahına dönelim. Uzun yoldan gelmiştik. Bu güzel adanın merkezini ve tarihi güzelliklerini gezmeden olmazdı. Aracımızı Merkezin biraz uzağına park edip, yürüyüş yapalım dedik.



Arabamız kat ettiği 600 km yolda burun kısmı ciddi sinek ölüleri ile dolmuştu. Yol boyunca ciddi böcek katliamı yapmışız.
Merkez girmeden önce sadece kişi başı 15 tl olan son derece yeterli, insan olana fazla bile gelen kahvaltımızı yaptık. Ayrıca ortaya birde menemen istedik. Totalde 40 tl ücret karşılığı karnımızı doyurmuş olduk. 

Kahvaltı sonrası nişanlımla Bozcaada gezimizi 4 saate bitirdik. Gezi boyunca 250 tane resim çektik























Dönüş Yolu ve Uykusuzluk.
 Saat 15:45 Ada vapuru için bundan bir hafta önce saat 16:00 kalkışı için randevumu almıştım. Şehir girişindeki zabıta görevlisi, Plakamızı kontrol edip bizi bekleme alanına aldı. 16:05 gibi ise gemiye binebildik.
Buraya kadar her şey normal gidiyordu. Çiçek pastanesinde, sahibinin torunu ile konuşma frsatım olmuştu. Bizi Ecabat üzerinden gitmemiz konusunda tavsiye vermişti. Yolu bilmiyorsak, 34 plakalı tur otobüslerini takip etmemiz  yeterli olaucak mış. Bizde öyle yaptık. Çanakkale merkezde yolu şaşırınca, 34 plaka tur otobusunu takip ederek, ecabat arabalı vapuruna son anda varmayı başardım. Aksi takdirde 1 saat gecikme yaşanacaktı.

Çanakkale Ecabat - Gelibolu yolu, boğaz boyunca harika görüntüsü ile bizi mest etti. Gidiş geliş şeritli tek bir yol olmasına rağmen 80 km hızla kat edilebiliyordu.

Yandex, istanbul istikametinde ciddi trafik olduğunu gösteriydu. Bize inanılmaz bir rota cıkardı. Önce Otobandan köy yollarına çıkardı. Trafiği gecince geri otobana dönderdi. Trafik belirince gene köy yollarına soktu. Çok uzun bir mesafeyi asfaltı bozuk bir yolda gittikten sonra, tekrar otobana soktu. Tekirdağ bir şekilde varınca çok az karayolundan gittikten sonra , bize daha hızlı rota teklifinde bulundu. Bu sefer bizi bildiğin Toprak yola soktu. Toz cümbüşü içinde 65 km hızla ilerledikten sonra bizi son kez otobana soktu. Silivri açıklarında bizi otobandan çıkarıcaktı. Ben bu sefer ona inanmayıp otobandan gitmeye devam ettim. Beni 2 saat içinden çıkamayacağım trafikten kurtarcağını nerden bileyim. 2 saate yakın trafikte cebelleştikten sonra ciddi bir uykusuzluk baş gösterdi. Gözlerimi acık tutmakta zorlanıyordum. Ama boğaz köprüsünden de geçmişiz. Şunun şurasında 30 km yol kalmıştı.

Güç bela gece 01:21 de eve ulaşmayı başardık.

Sonuçlar :  
890 km yol gimiştik. Giderken İzmit körfezi dolanmış, Gelirken Çanakkaleden gelmiştir.
 Ortalama Yakıt Tüketimi Göstergede 5,9 litre
 Averaj hızım 58 km
 15 saat araç kullanmıştım
462 km mesafelik yakıtım kalmıştı.







Maliyet ve Zaman 

12:05 arabayı aldım.
16:00 Kocaeli civarında 170 tl 36,5 litre benzin aldım
22:51 Bozcaada Arabalı vapur bekle alanına vardım 70 tl ödedim
01:00 Bozcaada ayak bastık.
01:25 Çorbacıda Sulu köfte ve Mantı yedik. 25 tl patladı
06:12 Ayazma plajında aracımızdan uyandık.
09:30 Ayzma plajında yuzduk güneşlendik ayrıldık.
09:35 Arabaya benzin aldık 140 tl 29 litre yakıt aldık.
10:40 Kahvaltı yaptık. 40 tl ödedim
11:10 Adayı gezmeye başladık
11:35 Kaleye çıktık iki kişi için 6 tl ödedim. ( hatırlamakta zorluk cekiyorum.)
12:10 Kale turu bitince tekrar merkezi gemeye başladık.
14:10 çiçek pastanesinde limonata içip acıbadem kurabiyesi aldık 25 tl ödedik
15:00 Bozcaada Buzdolabı süsleri için 10 tl ödedim.
15:30 Dün geceki çorbacıda corba içtik, 20 tl ödedik.
16:10 Vapura binip ayrıldık.
18:00 Ecabat Arabalı vapuruna 35 tl verdik
01:21 Arabayı sahibine bıraktık.

Toplam maliyet 541 tl 

Gidiş süresi : 14 saat sürdü.
Ada aktivitesi : 15 saat sürdü 5 saati uykuya ayırdık
Dönüş Süresi : 9 saat sürdü 





.

14 Eylül 2015 Pazartesi

www.otopark.com Haber Olmak.



http://www.otopark.com/

http://www.otopark.com/2015/09/14/otomobilleri-tanirken-turkiyenin-en-guzel-yerlerini-de-kesfedin/

Merhaba ,
Ben otoparkı ilkez, Hyundai i10 testi ile tanıdım. O sıralar, otomatik tork konverterli bayan arabaları araştırıyordum. Bu sırada Ekşi sözlükte bulduğum bir link üzerinden Youtube kanallarına ulaştım. Sinan ve And beyi ilk o zaman tanıdım. Önce sıkıcı bir araç içi video olsuğunu sanmıştım. Ama izledikten sonra anladım ki, gayet eğlenceli bir sunum yapmışlardı. Param olsa o arabayı ertesi gün alıcak seviyeye getirmişlerdi.
Siteye ilkez youtube linklerinden ulaştım. Okudukca dahada hoşuma gitmeye başladı. Üye olup 2 kalem de ben edeyim dedim. İstanbul niki ile üye oldum. Otoparktan ilham alıp İkinci dünya savaşı bloguma arabalar hakkında tecrubelerimi yazmaya başladım. 10 ocaktan beri itina ile ayda 1 veya 2 yazı yazıyorum.

Evet bana bu blogu yazmamda ilham verenler Otopark ekibidir. Sohbet sayfalarında yazdıklarımın zamanla kaybolduğu için bu bilgileri tekrar tekrar yazmak yerine Önce donanım haber sonra Bloguma yazmaya başladım. Bloga yazmak, resim eklemek, daha kolay olduğu için Bloga kaydım.

Şimdi ilham aldığım sitede haber olmak beni mutlu etti. Özelikle otopark editörü  beyin yazısı için çok teşekkur ediyorum kendilerine. Beni benden daha iyi anlatmış.

Değerli Otopark bana yaptığı bu motivasyondan dolayı çok teşekkür ederim.