17 Eylül 2015 Perşembe

Bölüm 3 : Fiat Grande Punto 1.4L Dualogic İle Bozcaada Seyahati Geri Dönüş.

Merhaba
Tam 32 saat süren (yol dahil) Bozcaada seyahatimin geri dönüş kısmında kaleme almadan olmazdı. Baya bir gecikti bu yazı. Anlatacak fazla bişey kalmadığı ve hatırlamakta güçlük çektiğim için yazamadım. Bu nedenle resimlere bakarak o anları hatırlamaya çalışıyorum.  Geri dönüş sıkıştırılmış olduğu için, yeterince de uyuyamadığından beni için tam bir kaos ortamında geçti. Geri dönüş yolunda  Silivri yakınlarında trafige girdikten sonra ciddi bir uyku bastırdı. Arabayı teslim etmekte yaşadığım gecikmede üstüne tuz biber olunca zorlandım.

Önce Bozcaada sabahına dönelim. Uzun yoldan gelmiştik. Bu güzel adanın merkezini ve tarihi güzelliklerini gezmeden olmazdı. Aracımızı Merkezin biraz uzağına park edip, yürüyüş yapalım dedik.

Arabamız kat ettiği 600 km yolda burun kısmı ciddi sinek ölüleri ile dolmuştu. Yol boyunca ciddi böcek katliamı yapmışız.
Merkez girmeden önce sadece kişi başı 15 tl olan son derece yeterli, insan olana fazla bile gelen kahvaltımızı yaptık. Ayrıca ortaya birde menemen istedik. Totalde 40 tl ücret karşılığı karnımızı doyurmuş olduk.

Kahvaltı sonrası nişanlımla Bozcaada gezimizi 4 saate bitirdik. Gezi boyunca 250 tane resim çektik

Dönüş Yolu ve Uykusuzluk.
 Saat 15:45 Ada vapuru için bundan bir hafta önce saat 16:00 kalkışı için randevumu almıştım. Şehir girişindeki zabıta görevlisi, Plakamızı kontrol edip bizi bekleme alanına aldı. 16:05 gibi ise gemiye binebildik.
Buraya kadar her şey normal gidiyordu. Çiçek pastanesinde, sahibinin torunu ile konuşma frsatım olmuştu. Bizi Ecabat üzerinden gitmemiz konusunda tavsiye vermişti. Yolu bilmiyorsak, 34 plakalı tur otobüslerini takip etmemiz  yeterli olaucak mış. Bizde öyle yaptık. Çanakkale merkezde yolu şaşırınca, 34 plaka tur otobusunu takip ederek, ecabat arabalı vapuruna son anda varmayı başardım. Aksi takdirde 1 saat gecikme yaşanacaktı.

Çanakkale Ecabat - Gelibolu yolu, boğaz boyunca harika görüntüsü ile bizi mest etti. Gidiş geliş şeritli tek bir yol olmasına rağmen 80 km hızla kat edilebiliyordu.

Yandex, istanbul istikametinde ciddi trafik olduğunu gösteriydu. Bize inanılmaz bir rota cıkardı. Önce Otobandan köy yollarına çıkardı. Trafiği gecince geri otobana dönderdi. Trafik belirince gene köy yollarına soktu. Çok uzun bir mesafeyi asfaltı bozuk bir yolda gittikten sonra, tekrar otobana soktu. Tekirdağ bir şekilde varınca çok az karayolundan gittikten sonra , bize daha hızlı rota teklifinde bulundu. Bu sefer bizi bildiğin Toprak yola soktu. Toz cümbüşü içinde 65 km hızla ilerledikten sonra bizi son kez otobana soktu. Silivri açıklarında bizi otobandan çıkarıcaktı. Ben bu sefer ona inanmayıp otobandan gitmeye devam ettim. Beni 2 saat içinden çıkamayacağım trafikten kurtarcağını nerden bileyim. 2 saate yakın trafikte cebelleştikten sonra ciddi bir uykusuzluk baş gösterdi. Gözlerimi acık tutmakta zorlanıyordum. Ama boğaz köprüsünden de geçmişiz. Şunun şurasında 30 km yol kalmıştı.

Güç bela gece 01:21 de eve ulaşmayı başardık.

Sonuçlar :
890 km yol gimiştik. Giderken İzmit körfezi dolanmış, Gelirken Çanakkaleden gelmiştir.
 Ortalama Yakıt Tüketimi Göstergede 5,9 litre
 Averaj hızım 58 km
 15 saat araç kullanmıştım
462 km mesafelik yakıtım kalmıştı.

Maliyet ve Zaman

12:05 arabayı aldım.
16:00 Kocaeli civarında 170 tl 36,5 litre benzin aldım
22:51 Bozcaada Arabalı vapur bekle alanına vardım 70 tl ödedim
01:00 Bozcaada ayak bastık.
01:25 Çorbacıda Sulu köfte ve Mantı yedik. 25 tl patladı
06:12 Ayazma plajında aracımızdan uyandık.
09:30 Ayzma plajında yuzduk güneşlendik ayrıldık.
09:35 Arabaya benzin aldık 140 tl 29 litre yakıt aldık.
10:40 Kahvaltı yaptık. 40 tl ödedim
11:10 Adayı gezmeye başladık
11:35 Kaleye çıktık iki kişi için 6 tl ödedim. ( hatırlamakta zorluk cekiyorum.)
12:10 Kale turu bitince tekrar merkezi gemeye başladık.
14:10 çiçek pastanesinde limonata içip acıbadem kurabiyesi aldık 25 tl ödedik
15:00 Bozcaada Buzdolabı süsleri için 10 tl ödedim.
15:30 Dün geceki çorbacıda corba içtik, 20 tl ödedik.
16:10 Vapura binip ayrıldık.
18:00 Ecabat Arabalı vapuruna 35 tl verdik
01:21 Arabayı sahibine bıraktık.

Toplam maliyet 541 tl

Gidiş süresi : 14 saat sürdü.