23 Ocak 2015 Cuma

Otomatik Şanzıman

Hans Joachim Marseille adında kafa bir adam varmış. Bu adam İkinci Dünya Savaşında Luftwaffe pilotuymuş. Marseille İngiltere Hava Muharebeleri sırasında, Bf109E pilotuymuş. Bu ucak, Pilotun herşeyi elle yaptığı bir ucakmış. Pilot bu ucak ile ucarken sürekli üç şey ile oynarmış.

Yakıt karşım Mikseri ,
Pervane Vitesi
Gaz kolu
Lövye,

Pilot savaşırken, irtifaya göre pervane vitesi ve yakıt karışım mikseriyle sürekli oynamak zorunda kalır. Ucaklardada bir vites kutusu vardır. Aynı otomobillerde olduğu gibi, sürekli değiştirilebilir pervane acısı ile oynamak veya yakıt karışımını turturmak elzem bir iştir.

Marseille 1 yıl içinde bu Bf109E manual ucağı ile 7 defa olayı olur. 5 defa ucak motoru arızası ile yere zounlu iniş yapar. . En son Bf109E ile 21 Mayıs 1941 de zorunlu iniş yapmak zorunda kalır. 11 adet ucak düşürür. Kendisi 7 ucak kaybederken, 11 adet düşman ucağı düşürür. Bu kötü bir değerdir.

Messerschmitt muhendisleri yeni bir ucak geliştirir, otomatik vitesli Bf109.
Bu ucağın, radyatörü otomatiktir, Gaz karışımı kolu yoktur , otomatiktir. Pervane vitesi yoktur. Bunuda otomatikleştirmişlerdir. Yapılan onlarca deneyde, Ucağın en iyi olduğu ayarlar mekanik bir sistemle motora hükmeden bir cihaza bağlanmıştır.

Sistem basittir ama ileri mühendislik ürünüdür. K-Gereat olarak verdikleri bu sistem, şöyle çalışır. Hidrolik Kavrama ile çalışan Süperşarj, (günümüz tork konverter ilkesi) devir artıkca yükselen manifold basıncına göre, uçağın pervane açısını değiştirir. Motorun sıcaklığı ve monifold basıncına görede yakıt karışımı düzenyerek , karışım mikserinide ihtiyacı ortadan kaldırır. Bu düzenek ile 85 derece sıcaklığa ulaşınca motor radyatörlerini sonuna kadar açarak aşırı ısınmayı önler.

İşte böyle bir sistem 1941 yılında hizmete giren Bf109F serisiyle gelir ve savaşın sonuna kadar da sistem geliştirilmeye devam eder.

Hans böyle bir ucağa sahip olduğunda, 130 dan fazla ucağı düşürür. Pilot sadece Ucağın gaz kolu ve Direksiyonu diyebilceğimiz lövyesinden başka bir şey ile uğraşmıyor. Hedeflerine konsantre oluyordu.

Hans'ın dört adet otomatik Bf109F ucağı oldu sadece bir tanesi havada çarpışma sonucu kaybedildi.

Hans Joachim Marseille, Hava Savaşlarının en cetrefilli olduğu Afrika Çöllerindeydi. Jg27 pilotuydu. 1500 İngiliz Amerikan ucağının cirit attığı Sahra çöllerinde 90 kişilik ekibiyle savaşamaya çalışmıştır.
Biz avrupanın en kalabalık ve en kötü trafiği olan İstanbulda Yaşıyoruz. Trafikteki düşmanmı dostmu ne olduğunu bilmediğiniz 2,000,000 arac var. Otomatik vitesli araç kullanırsanız yola olan dikkatiniz artar, performansınız yükselir. Amerikadaki ve İngilteredeki tüm taksiler Otomatik şanzımanlıdır. Belediyenin otobusleri Otomatik şanzımanldır. Siz Neyi bekliyorsunuz?

1 yorum:

  1. Seninle bi tanışalım iyi işler çıkarırız çevremdeki herkes benden bi buluş bekliyor otomobil mekanik teknik açıdan

    YanıtlaSil