21 Ocak 2014 Salı

Messerschmitt Bf109G-14/ASCM



Savaş bitimine doğru Daimler mühendisleri eldeki ucakları daha güçlü yapmak için yeni Db605 motorları üstünde çalışmalarına devam ediyor. Luftwaffenin acil yüksek iltifada savaşmak için yeni bir motora ihtiyacı vardı. Artık savaşlar yerden 10 km yukarda B17 ucaklarına karşı yapılmaya başlamıştı. Gözü dönmüş hırslı alman avcı pilotları, yüksek iltifada nefessiz kalan Bf109 uçaklarından şikayetci oluyordu.  Normal bir Bf109G-6 ucağı 10 km iltifada 900 ilea 800 beygir arasında bir güç üretebiliyor. Bu güç ise eskort avcıları ile baş edebilmek için pekte yeterli olmuyordu. B17 ucaklarına karşı önden  dalış yapıp düşmanı geçen Avcılar tekrar pozisyon almak için bu 900 beygirlik çelimsiz motorla bunu başarmak zorun dalardı. . MW50 sistemi yeni yeni gelmiş olsa da bu sistem 6000 metre irtifayı geçtikten sonra sadece %5 esktra güce veriyor, klasik Db605 atmostefik motorlu eski haline dönüyordu. Tek etkisi motoru soğutmak oluyordu. 

1944 yılı başlarında yeni Db605 AS motoru karakteristik olarak DB 605 A motoru ile aynı olsada , geliştirilmesi halen devam edilen Db603 Supercharge ünitesi ile donatılmıştı. Db603 ucak motoru yüksek iltifada seyredecek bombardıman ucakları için tasarlanmış savaşın gidişatı ve Jet motorunun  savaşa girmesi yüzünden geliştirmesi sekteye uğramıştı. Bu motor fabrika testlerinde 3000 beygire ulaşabiliyordu 

 Küçük atölyelerde parça parca üretilen Almanyanın kara ormanlarının altında saklanmış fabrikalarda bir araya gelip servise sunulan, Bf109 Gustav serisi , jetlerin hizmete girene kadar olan boşluğu doldurmak için üretimine ara verilmeden devam ediyordu. Bir çok pilot b17ler ile olan çatışmalarda kaybedilmeye başlayınca gerekli ilk adımla, Db603 motorunun yeni nesil süperşarjını 1942 yılından beri bf109 ailesine hayat veren eski DB605 A motoruna yerleştirmekte olmuştur. Fabrikanın testleri olumlu sonuc vermiş, %25 daha fazla yüksek güç alınmıştır. Tek kademeli  olan bu süperşarj sistemi ,düşük iltifada güçten feragat edilmesine neden olmuştur. yaklaşık 50 beygir güç kaybedilsede , yüksek iltifada 300 beygir daha güçlü bir bf109 doğmuştur. 

Ar-Ge hiç boş durmadan çalışmalarını sürdürüken C-3 Gm1 ve Mw50 gibi etkenleride motora ilave etmeye çalışmılar. İlk denemelerini geri dönüşüme gelen Bf109G-14 modellerinde yapmışlardır. Savaşın en güçlü ucağı ise deneme olarak üretilmiş bir Bf109G14/ASCM modelleridir. Sınırlı sayıda üretilen bu ucak, Mk108 ve Mk103 orta toplu modellerde servis edilmişti. Mk103 modeli ise tam olarak ne sayıda üretildiği gibi bilgiler yoktur. Mk103 kullanan versiyonda Mg131 silahının biri eksikdir. Çünkü mg131 namlusunda olduğu slotta bir adet dürbün tipi nişangah bulunmaktadır. 

ASCM motorlar deneysel olarak üretilip savaşta hizmet verdiler. Alınana tecrubeler 1944 yılı sonlarından beri üretilen Bf109K-4 serilerine transfer edildi. Mart 1945 yılında yayaınlana genelge ile Yeni nesil tüm BF109K-4 ucakları motorları yakıt basnıçları 1,98 ata çıkarılması kararı verilmiştir.  Fakat bir acil eylem planı  dönüşüme uğratılan motorlar  G14/ASCM kadar gücü üretemedi. 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder