30 Eylül 2013 Pazartesi

http://beim-zeugmeister.de/zeugmeister/index.php?id=21&L=1

Profil : Jagdgeschwader 52 Messerschmitt Bf109F-2


Tüm zamanların en başarılı avcı filosu Jagdgeschwader 52 ve dönemine göre tüm zamanların en iyi (1941 yılı için)  Hans-Ekkehard Bob tarafından kullanılan avcı ucağı Messerschmitt Bf109F-2. 
Messerschmitt  Bf109F-2 topu topu 2 adet 7,9 mauser makinelisi ve 1 adet 15 mm mg151 topuna sahip , fakat inanaılmaz hafif ve hızlı tam bir avcı ucağı idi. Çoğu Luftwaffe pilotuna göre Bf109F-4 modelinden sonraki en iyi ikinici ucak bu idi. F-4 modeli ile arasındaki fark 20 mm top kullanımıyor olmasıdır.  

Hans-Ekkehard Bob 700 görev uçuşunda 60 ucak düşürmüştür. Kedisi savştan kurtulmuş fakat geçtiğimiz Ağustos yani 12 Ağustos 2013 yılında hayata gözlerini kapatmıştır. Huzur içinde yatsın.


Messerschmitt Bf109G-6/R6 Schusswaffenanlage Bedienungsvorschrift " Silah Çalışma Sistemi"

Messerschmitt Bf109G-6/R6
İkinci Dünya  Savaşı  savaşı boyunca Messerschmitt , yeni çıkan bombardıman terorüne karşı çok maksatlı yüksek iltifa avcısı Bf109G-6 ucağını sunmuştu. Bombardıman ucakları için zayıf olan atış gücünü artırmak için 2 adet Gunpod takılmış, atış gücü 3 katını çıkarılmıştır.Bu modelin tam adı Bf109G-6/R6 olarak bilinmektedir. Ucak çok maksatlı bir ucaktı ve 21 farklı versiyonu vardı. En çok tercih edilen modellerin başında Light fighter sade hali ile Bf109G-6 ve Bombardıman avcısı formatında G-6/R6 öne çıkmaktadır. Bf109G-6/R6Kullandığı 2 adet Mg131 ve 3 adet Mg151 topu korkunç bir atış gücü sunuyordu.
Resimde görüldüğü gibi 2 adet kanat altında Mg151 1 adet pervane ortasında Mg151 ve son olarak kaput üstünde 2 adet mg131 şema edilmiştir. Bu şemanın şablonu ise aşağidaki gibidir.
Şablonun en başında Revi yazan yer "revi 16b" silah nişangahının yerini göstermektedir. Pilotun nişanhattından itibaren yukardaki tablodan mermini kat ettiği mesafeye göre alçalışını görebilirsiniz.

Yukardaki tabloda ise şematik olarak BF109G-6/R6 silahlarının mermi balistiğini görebiliyorsunuz. Acemi bir pilot bu şekilde bir mermi hattı izleyen silah ile pek başarılı atışlar yapamaz. Çünkü gerçekten Alman ucak mermilerini kovan barut hakkı fırlattığı merminin hacminden küçük olabiliyordu. Her şey optimumda tutulmuştu.  Top belki ucağın ortasında ve sniper etkisi olabilir ama, merminin yolu nişan hatıın nerdeyse 200 metrelik mesafede 160 santim altında kalıyordu. 

Bu nedenle Bf109  pilotları ucağın ivmesi ile yukardan aşağı dalış yaparak mermi yolunu mümkün olduğu kadar dik tutmaya çalışıyordu. Buna Boom And Zoom yada Energy Fighting deniliyor. 

Ünlü yeni başlayanlar için Alman pilot eğitim kitabı "Horrido Des Jagers Schiessfibel"(Horrido avcılar için atış tekniği) aşağidaki gibi analatılmıştır.







Düğme ile oynamak Çarpar. Aynı kadınlarda olduğu gibi.




29 Eylül 2013 Pazar

Profil : Oberfeldwebel Otto Hehlert Messerschmitt Bf 109 G-14/AS


Jagdgeschwader 300 de görevli  Çavuş Otto Hehlert'in Messerschmitt Bf 109 G-14/AS ucağı.

Bu ucak üstündeki sarı ücgen içinde C3 amblemi ucağın yüksek octanlı "c3" yakıtı kullandığını gösterir. İsminin sonundaki "AS" ise motorunun DB605 AS olduğunu ifade ede. Db605As yüksek iltifada daha yüksek güc verebilmesi için normal Bf109 motorlarından daha büyük bir turboşarj sistemi barındırır. Alcak iltifada aslen diğer bf109 ucaklarından bir parça daha güçsüz iken, yüksekte daha fazla güç sağlar. Normal bir DB605 motoru kalkışta 1475 beygir iken 10 km yüksekte yalnızca 800 beygir üretiyorsu. AS motor ise aynı iltifada 1000 beygire yakın güc sunardı.

Bu ucak normal 87 octan yakıt yerine 100 octan C3 yakıtı kullanıdığından gücü 1,50 ATA ile 1550 beygire ulaşmaktadır.  Ucakta MW-50 Sistemi bulunuyor ise, muhtemelen bulunuyordur, gücü 1,70 ATA ile 1800 beygire ulaşmaktadır. Bu yüksek iltifa avcısının saate hızı 680 km ulaşmaktadır.

Bf109G-14/AS Almanların 1944 yılındaki en çok kullandığı Avcı ucakgıdır. Kücük kardeşi Bf109G-6 ucağının MW-50 monte edilmiş halidir. Bf109G-6/MW-50 daha sonra yeniden isimlendirilip Bf109G-14 olarak lanse dilmiştir. Bu 1800 beygir olup sadec 3,5 ton olan ucak en cok üretilen Bf109 serisidir. 5500 adet üretilmiştir.

Resimdeki model 2 adet Mg131 1 adet 20 mm Mg151 topu kullanır. 680 km son sürate ve tam güçte 25 metre saniye tırmanma hızına ulaşabilirdi. 

28 Eylül 2013 Cumartesi

Türk Anime sitesi Atach Of titan çalışması.

Bunu bir türk grubun yapmış olması güzel. Gayet başarılı çizilmiş.


Mauser Mg17 7,9 mm makineli tüfek mermi tipleri ve özelikleri

Cartridge, 7.92x57, S.m.K. - Spitzgeschoss mit Kern
(iL2CoD weapons.ini - v1.05.15950)
MuzzleVelocity 865 ms

Cartridge, 7.92x57, S.m.K.H. - Spitzgeschoss mit Kern, Hart

(iL2CoD weapons.ini - v1.05.15950)
BasedOn Mauser7.92x57_S.m.K.
MuzzleVelocity 868 ms

Cartridge, 7.92x57, S.m.K. L'spur (gelb) - Spitzgeschoss mit Kern, Leuchtspur (gelb)
(iL2CoD weapons.ini - v1.05.15950)
BasedOn Mauser7.92x57_S.m.K.
MuzzleVelocity 905 ms

Cartridge, 7.92x57, S.m.K. L'spur (weiss) - Spitzgeschoss mit Kern, Leuchtspur (weiss)
(iL2CoD weapons.ini - v1.05.15950)
BasedOn Mauser7.92x57_S.m.K._L'spur(gelb)

Cartridge, 7.92x57, S.m.K. Ub.m.Zerl. - Spitzgeschoss mit Kern Ubungsmunition mit Zerleger
(iL2CoD weapons.ini - v1.05.15950)
BasedOn Mauser7.92x57_S.m.K.
Payload Concussion 0.5 g of Amatol

Cartridge, 7.92x57, P.m.K. - Phosphor mit Stahlkern
(iL2CoD weapons.ini - v1.05.15950)
BasedOn Mauser7.92x57_S.m.K.
Payload Thermal 0.5 g of Amatol
MuzzleVelocity 905 ms

Cartridge, 7.92x57, B. - Beobachtung
(iL2CoD weapons.ini - v1.05.15950)
BasedOn Mauser7.92x57_S.m.K.
Payload Thermal 0.5 g of Amatol
MuzzleVelocity 855 ms



Messerschmitt Bf109 Emil Serisi gerçek horizontal ve vertical mermi yolu ayarı

Luftwaffe ilk Messerschmitt Bf109 Emil ucaklarını mermi yolunu aşağidaki grafiğe göre ayarlamaktaydı. 200 metrede kesişme ve 400 metre nişan yoluna sahip. Bunun başlıca sebebi Mg/FF topunun mermi namlu çıkış hıznın düşük olması, mermininde ağır olmasından kaynaklıdır. Namludan çıktı anda yukardan meyilli bir balistik yol takip eden pek fazla ucak yoktur. Bu kadar kısa mesafe için. :) Bu durum pilotların işini biraz zorlaştırıyor. 
Silahlar 2 adet Mg/ff 20 mm otomatik topu 
2 adet Mg 17 makineli tüfek. 

Uçan Tahta Lagg-3

Rusların tahtadan üretikleri , içine zamanının en güçlü motorunu koydukları bir makine Lagg-3.
1240 beygir motoru Emsali hurricane ve Bf109E-7 den güçlüdür. Saate 560 km sürati ile Bf109'dan az biraz yavaş kalmakta tırmanma ise 5000 metreye 6 dakikada çıkabilecek kadar iyidir. Maksimum 9800 metrede ucabilirdi.


27 Eylül 2013 Cuma

Bf109E-3 Afrika da Silah trimi yaparken




Otun hayatı

Günther Rall ile Röportaj


Açıklaması 

İlk ucağım iyi tırmanan ve iyi dönen bf109'du Önce 3 top 2 makineli olan versiyonunu kullanmış, Kanat topları dönüşü bozuyormuş ve yüksek g yapıyormuş, Ayrıca mermi kamberi yüzünde sık sık toplar tutukluk yapıyormuş . O nedenle en iyi seçenek 2 makineli  1 pervane toplu olan normal haliymiş. 
Benim 275 hava zaferim var. Her zaman soruyorlar neden almanlar daha yüksek skorlar yapmıştır diye. Bunun 3 nedeni vardı. Öncelikle bir hedefe ihtiyaç vardır. Biz her zaman vuracak hedef buluyorduk ve genellikle sayıca az durumdaydık ama 50 göreve katılıp bir kere alman fighterı göremeyen amerikalı pilotlar vardı tabiki birşey vuramıyorlardı. Hedef bulabilme birinci nedendi. İkincisi ne kadar süre görevde kaldığın. Bizim sistemimiz farklıydı pilot eksiğimiz vardı. Bir pilot olabildiğince uzun süre görevde kalıyordu. Üçüncüsü ise biz yaralandığımız zaman bile çatışmaya devam ediyorduk...

Kimdir Günther Rall 
Günther Rall, (d. 19 Nisan 1918GaggenauBaden - ö. 4 Ekim 2009Bad ReichenhallBavyera), II. Dünya Savaşı'da Nazi Almanyası'nın Luftwaffe avcı savaş uçağı pilotu (Binbaşı) ve Batı Almanya'daLuftwaffe'nin Korgeneral'i ve Inspekteur der Luftwaffe (Luftwaffe müfettişi)
Günther Rall savaş sırasında 621 sortide 275 hava zaferi ile en iyi üçüncü Luftwaffe avcı pilotuydu. Büyük çoğunlukla Doğu Cephesinde Sovyet uçaklarına karşı savaşmıştır. Toplamda 8 kez uçağı düşmüş, 3 kez de yaralanmıştır.
Savaş sonrası modern Alman Hava Kuvvetlerinin kurulmasında katkıda bulunmuş, NATO'da askeri ateşe olarak çalışmıştır. Askeri kariyerini ise general rütbesinde tamamlamıştır.
4 Ekim 2009'da kalp krizi sonucu hayatını kaybetmiştir.






Luftwaffe ve Mg151

Jagdgeschwader 54 birliği ile ilgili bir kitap inceliyordum Aşağidaki resmi buldum.

 Görüldüğü üzere mg151/20 mermi şeritinde izli mermi bulunmuyor. 2 adet patlayıcı ve 1 adet yakıcı fosfor mermi diziliminden oluşmakta. Tüm zamanların en başarılı Jg54 pilotları toplarında izli mermi kullanmıyordu. Jg54 tüm zamanların en çok uçak düşüren ikinci birlliği olmuştur. Tam 9600 adet ucak düşürmüşlerdir. 


19 gram patlayıcı içeren bu tapasız ve izsiz mermi Mg151 silahının en güclü mermisi idi. Tek bir mermi aşağidaki p47 kanadına verdiği hasarı görebilirsiniz. Mg151 4-5 hit ile bir Spitfire ucağını düşürecek güze sahipti.
Şeritte kullanılan diğer mermi ise hedefin zırhını delip yakıt tanklarını ucurmak veya gövdedeki alevlenebilir malzemeyi tutşturmak için yapılmış forfor mermisidi.

Bu mermi dizilişi oldukca ölümcül etkisi tarihde kendini fazlasıyla kanıtlamıştır. Hans Joachim Marseille. 200 adet mg151 mermisi ve 1000 adet Mg17 mermisi kullanrak tek görev uçuşunda  7  p40 ucağını düşürebilcek kadar yeterli olmuştur.

Aynı dizilim Fw190 serisinden 3 patlayıcı ve 1 yakıcı şeklinde sıralanmaktadır.

Jg52 yıldızı Eric Hartmann Bf109 G6 ucağına teyit için kullanılan Mg131 mermilerini yerleştiriyor. 


Kim bilebilirki bu don çorap mermi dizen kişinin tüm zamanların en çok ucak düşüren Erich Hartmann olduğunu. Kullanığı mermi dizilişi son derece garip, Nerdeyse her tür mg131 mühimmatını şerite dizmiş.  


Luftwaffenin en büyük kozu olan Mg151/20E topu ve onun 19 gramlık patlayıcı izsiz mermisi , motor kaputunun hemen üstündeki 2 adet mg17 veya Mg131 makineli tüfeklerinin izli şeritleri ile hedefe isabet ettiriliyordu. Sanki bir Laser Side gibi iş gören makineli tüfekler aynı zamanda düşemn ucağının zırhınıu parçalıyor, patlayıcı Minengeschoss mermiyi düşman ucağı gövdesinde etkisini artırıyordu.

Ben war thunde oyununda bu dizillre en yakın olan Stealth ve Omni mermi tipini kullanmayı tercih ediyorum :)





Mg151 ve Mg131 mermi balistiği . 


Profil : Bf109G-6/R3/R6

Bu gördüğünüz Bf109 G-6/R3/R6 modelidir.
Burda göcde altında 300 litrelik yakıt tankını görebilirsiniz. 300 litrelik atılabilir yakıt tankı R3 kodudur.
R6 ise Kanatlarda takılı 2 adet Mg151/20E topunu simgeler. Bu Bf109G-6 en çok tercih edilen  silah konfigurasyonudur.
Ayrıca bu Bf109 diğer g6 ucaklarından ayıran Erla Hub veya Galand canopy  denilen kokpit camına sahiptir.

26 Eylül 2013 Perşembe

War Thunder 1,35 update , bitmeyen download

Bu yeni update download et et bitmiyor. 2 saaatlik film izledin yok babam bitmiyor.  son 4 dakikayı bu eski parçayı dinleyerek bekliyorum. Şarkının sözleride damlaya damlaya göl olur erbabaında


Hans Uldrich Rudel Junkers Ju 87 Stuka'sı ile Marat'ı batırışı 21 Eylul 1941



İngilizcesi:
HANS ULRICH RUDEL SINKS BATTLESHIP MARAT AT
KRONSHTADT, 21 SEPTEMBER, 1941 (pages 80-81)
The Red Banner Baltic Fleet's home base on Kronshtadt
Island near Leningrad represented a major German objective
from Barbarossa's inception. Nazi Germany depended
heavily on strategic materials from Sweden and Finland
shipped across the Baltic. Hitler knew that if his advancing
army could deprive the fleet of its bases, Admiral Tribute
would basically have three options: scuttle the fleet, seek
internment in neutral Sweden, or escape the narrow Baltic.
The large Baltic Fleet became even more of a threat after
gaining numerous forward operating bases when the USSR
annexed the Baltic states in 1940. Hitler still had faith in the
ability of his Luftwaffe and Kriegsmarine to handle the
Soviets. However, less than a month prior to Barbarossatag
the naval correlation of forces changed drastically when the
Royal Navy sank the Bismarck in the North Atlantic. Admiral
Tributs took precautions immediately before 22 June:
including his dispatch of the battleship Marat from Tallinn
to Kronshtadt with its awesome flak protection. Indeed, von
Leeb's Army Group moved up the Baltic coast, gobbling
Soviet bases at Libau and Riga. The naval situation altered
markedly in the Germans' favor on 28 August when the
61st Infantry Division took Tallinn, the Red Banner Fleet's
last base out side of Kronshtadt. The Soviet evacuation was
a disaster: the Germans destroyed 25 percent of vessels
participating and the Soviets lost 40 percent of passengers
embarked. While German advances on the ground boxed in
Tributs' fleet, it was nevertheless well placed to influence
the battle now taking place around Leningrad. Kronshtadt
lay less than ten miles from the mainland and Soviet
warships could provide supporting fire to Red Army forces
from their piers. By mid-September Hitler worried that the
Soviet ships would break out to the Atlantic while army
commanders complained about the naval gunfire. The
Fuhrer ordered his own commander in the Baltic to create
a force centered on the Tirpitz to terminate the Red Banner
Fleet. The Luftwaffe acted first, however. The task fell t o.
Stukageschwader 2, "Immelmann." At Kronshtadt stood two
battleships, two cruisers, 13 destroyers, and more than 200
other vessels guarded by over 600 anti-aircraft guns - 50
battalions' worth. Flak explodes while the Stukas are still
ten miles out. Starting at 9,000 feet altitude the dive
bombers tip over for the final run. They carry 2,000-pound
bombs especially made for large warships (1). Planes are
nearly wingtip to wingtip and so close behind one another
that there is a danger of ramming. Pilots plunge at about
80° without using dive brakes in order to get through the
bursting artillery. Lieutenant Hans Ulrich Rudel (T6+AD) (2)
keeps his sights on the Marat (3). He pushes the bomb
release then pulls back on the stick. He momentarily blacks
out from the G-force until his radioman/gunner tells him
"She is blowing up, sir!" "Immelmann" returned to
Kronshtadt and severely damaged the cruisers Kirov and
Maxim Gorki but had less success against the battleship
Oktyabruskaya Revolutsia. However, Rudel and his comrades
won an incomplete victory; the crippled Marat settled into
the shallow water of the bay, but her stern guns continued
to bombard German soldiers on the mainland preparing their
final assaults on Leningrad. (Howard Gerrard)

Günün Profili : Mig-3


25 Eylül 2013 Çarşamba

Lavochkin La-5FN Test report

Luftwaffe Test Pilot: Flying Captured Allied Aircraft of World War II adlı kitaptan alıntıdır.




7,5 cm PaK 40 " ittirelim beyler"

Acaba Pak 40 topunu tek başına götürebilirmi diye düşünürken şu fotorafı görünce bunun pek mümkün olmadığını gördüm.

PaK 40 1939 yılında Krupp ve Rheinmetall firmaları tarafından 75 mm tanksavar silahı olarak üretilmeye başlandı. İlk başlarda yavaş giden üretim , 1941 yılında başlayan Barbarossa Harekatı ile hız kazandı. Bunun sebebi Kızıl Ordu tarafından kullanılan KV-1 tankı gibi güçlü düşman tanklarını yok edilebilecek elde yeterince top bulunmamasıydı. İlk top Kasım 1941 de cepheye gönderildi. 1943 yılında PaK 40 Almanlar tarafından kullanılan en önemli tanksavar topu oldu.
The PaK 40 Almanların savaşın sonuna kadar kullandığı standart tanksavar silahı olarak kaldı. Almanya bu topu ayrıca diğer Mihver devletleri içinde üretti. Kızıl Ordu tarafından ganimet olarak alınan bu toplar cephede gene Almanlara karşı kullanıldı. Savaştan sonra PaK 40 bazı ülkeler tarafından kullanılmaya devam etti. Örneğin ArnavutlukBulgaristanÇek CumhuriyetiFinlandiyaMacaristan ve Romanya bu topu uzun bir süre daha kullandı.
Tahminen 23.500 adet üretildi ve 6.000 tanesi tank avcılarında kullanıldı.

Günün Profili : Junkers Ju88A-4 Stuka II


24 Eylül 2013 Salı

Messerschmitt Bf109 Gustav "Boşları Atmayalım "

İkinci dünya savaşında cephane çok önemliydi, Almanlar hemen hemen her şeyi geri dönüşeme gönderiyordu. Bf109 Gustav ucaklarında saçılan mermilerin boş kovan ve dizgi parçalarının toplandığı bir hazne vardı. Mermi kovanları burda birikirdi. Uçuş sonunda içi boşaltılır metaryel tasarufu yapılırdı.


Rusların avcıları Yakelov YAK serisi Teknik tablosu.